Wycieczka klas szóstych do Warszawy

Dnia 20 października uczniowie klas VI wraz z opiekunami odbyli niecodzienną wycieczkę do Warszawy. Po kilkugodzinnej podróży wcześnie rano udaliśmy się do Muzeum Powstania Warszawskiego, które zwiedzanie wywołało ogromny zachwyt, zarówno wśród uczniów zainteresowanych historią, jak i tych, którzy niechętnie uczęszczają na jej lekcje w szkole. Twórcy muzeum zadbali o to, aby zwiedzający mogli na wiele sposobów zaznajomić się z tym ważnym historycznym wydarzeniem. Scenografia tego miejsca jest tak ciekawa, że można prawdziwie poczuć ogrom przeżyć, jakie towarzyszyły ówczesnym Warszawiakom.

Z muzeum udaliśmy się do budynków Sejmu i Senatu RP, po załatwieniu formalności - dla dzieci dużą atrakcją było przejście przez bramki bezpieczeństwa, rozpoczęliśmy spacer po salach sejmowy, korytarzach tego ogromnego gmachu. Miejsca znane dotąd tylko z telewizji mogliśmy obejrzeć na własne oczy. Kolejnym punktem programu było odwiedzenie Grobu Nieznanego Żołnierza, gdzie uczniowie zobaczyli zmianę warty.

O godzinie 15 rozpoczęła się nasza wizyta w Biurze Bezpieczeństwa Narodowego, gdzie jak się okazało byliśmy jedyną dotychczas grupą zwiedzająca. Specjalnie dla nas Szef BBN min. Władysław Stasiak oraz jego zastępca, gen. bryg. Roman Polko przeprowadzili lekcję patriotyzmu, opowiadali oni uczniom o tym, czym zajmuje się Biuro, realizując powierzone mu przez Prezydenta RP zadania z zakresu dbania o bezpieczeństwo RP, lekcję wzbogacił natomiast prezes Światowego Związku Żołnierzy AK pułkownik Czesław Cywiński opowiadając o swoich doświadczeniach z walki o wolność Polski. Po interesującym wykładzie gen. bryg. Roman Polko zaprosił nas na lotnisko prezydenckie, które znajduje się na dachu budynku BBN, następnie zwiedziliśmy Ogrody Prezydenckie. Pytaniom, zdjęciom i autografom nie było końca.

Na zakończenie Szef BBN min. Władysław Stasiak wręczył nam szklaną kulę, którą jako pamiątkę tego spotkania przywieźliśmy do szkoły.

Uczniowie podziękowali za to niezwykłe spotkanie bukietami kwiatów oraz gromkimi brawami. Po spotkaniu w BBN udaliśmy się na Plac Zamkowy oraz na rynek Starego Miasta, gdzie mogliśmy poczuć klimat Warszawy wieczorem. Zmęczeni, ale pełni wrażeń po wyprawie, trwającej całą dobę wróciliśmy do domu.

Uczniowie wraz z opiekunami składają serdeczne podziękowania p. Alojzemu Lysko, posłowi na Sejm RP za zoorganizowanie możliwości wstępu do budynków Parlamentu oraz panu gen. bryg. Romanowi Polko za interesującą lekcję patriotyzmu i niezwykle serdeczne przyjęcie, które dla nas wszystkich była ogromnym przeżyciem.

Na stronach BBN ukazała się informacja na temat naszej wizyty