Kraków - wycieczka dydaktyczna

Dnia 16 października 2008 roku klasy piąte naszej szkoły były na wycieczce dydaktycznej w Krakowie. Na początek uczniowie zwiedzili Wzgórze Wawelskie. Z dziedzińca wawelskiego wszyscy przeszli jak dawni dworzanie na koronację nowego władcy do Katedry Wawelskiej. Tam uczestnicy zobaczyli groby dawnych władców naszego kraju, ale także osób zasłużonych dla naszej ojczyzny jak marszałek Józef Piłsudski czy generał Władysław Sikorski. Uczniowie zobaczyli też Dzwon Zygmunta, który ogłasza swym biciem ważne wydarzenia dla jego mieszkańców Polski. Zwiedzono też Muzeum Katedralne, gdzie znajdują się m.in. insygnia koronacyjne. Uczniowie z zainteresowaniem słuchali słów przewodnika, który barwnie opowiadał o dziejach zamku i jego dawnych mieszkańcach, a jednocześnie o dawnych dziejach naszego kraju.

Następnie przeszliśmy drogą królewską na Rynek, do Kościoła Mariackiego, gdzie mieszczanie krakowscy witali nowego króla. Przewodnik opowiedział historię związaną z tamtejszym pięknym zabytkiem tj. ołtarzem Wita Stwosza. Poza tym wysłuchaliśmy hejnału a potem wszyscy pomachaliśmy w podzięce hejnaliście.

Kraków, to również ośrodek akademicki, dlatego uczniowie przeszli przez dzielnicę uniwersytecką. Na dziedzińcu Collegium Maius o godz. 13.00, przed tarczą tamtejszego zegara zobaczyli pochód figurek, które przedstawiały osoby związane w przeszłości z Akademią Krakowską.

Na koniec zwiedziliśmy wystawę pt. "Bogowie starożytnego Egiptu" w Muzeum Archeologicznym. Uczniowie z ciekawością oglądali posążki bogów egipskich, a także przedmioty związane z obrzędami pogrzebowymi tejże cywilizacji. Największe wrażenie zrobiła mumia.

Na naszej trasie często natrafialiśmy na miejsca związane z papieżem Janem Pawłem II, o czym wnikliwie informował nas przewodnik. Było to związane z przypadająca w tym dniu 30-tą rocznicą wyboru Karola Wojtyły na Stolicę Piotrową.

Żegnając się z Krakowem uczniowie poszli odwiedzić Smoka Wawelskiego, który zionął ogniem na pożegnanie. Wycieczka była bardzo udana.