Wycieczka klas piątych do Krakowa

Dnia 22 października tego roku klasy piąte były na wycieczce w Krakowie.

Zwiedzanie rozpoczęliśmy od Wzgórza Wawelskiego. Pan przewodnik opowiadał ciekawe historie związane z tym miejscem. Obejrzeliśmy Katedrę, która była miejscem koronacji królów Polski, a dziś pochowani są w niej królowie, członkowie ich rodzin, wielcy wodzowie, wieszcze narodowi, krakowscy biskupi oraz para prezydencka. Następnie na wieży podziwialiśmy najsłynniejszy polski dzwon tj. Dzwon Zygmunta.

Na szlaku naszej wycieczki zobaczyliśmy Rynek Główny, który był jednym z największych średniowiecznych placów targowych Europy. Następnie zwiedziliśmy Bazylikę Mariacką. Z jej wieży co godzinę płynie znana wszystkim Polakom melodia hejnału, grana na cztery strony świata. We wnętrzu kościoła można podziwiać przepiękny ołtarz. Jest to dzieło Wita Stwosza, któremu poświęcił aż dwanaście lat.

Po wyjściu z kościoła udaliśmy do Collegium Maius. W Akademii Krakowskiej bowiem, studiował nasz astronom Mikołaj Kopernik. Później w Sukiennicach pełnych kolorowych kramów zakupiliśmy pamiątki.

W Krakowie bardzo podobały nam się Podziemia Rynku, znajdujące się pod płytą Rynku Głównego. Jest to jeden z oddziałów Muzeum Historycznego Miasta Krakowa.

Po intensywnym zwiedzaniu wszyscy odpoczywaliśmy pod pomnikiem Adama Mickiewicza, gdzie karmiliśmy gołębie.

To był bardzo miły i udany dzień. Chętnie jeszcze raz odwiedzimy Kraków.

(tekst: Julia Kownacka kl. 5a)