Wycieczka klasy 1a i 2b do firmy Johnson Controls

28.03.2014r. klasy I a i II b odwiedziły firmę Johnson Controls w Bieruniu. W ramach wycieczki uczniowie zostali zapoznani z kolejnymi etapami produkcji foteli samochodowych. Spotkanie rozpoczęło się od wizyty w sali konferencyjnej gdzie na uczniów czekał poczęstunek przygotowany przez przedstawicieli firmy. Na początek zostały omówione zasady bezpieczeństwa obowiązujące na terenie firmy, aby następnie pod przewodnictwem jednego z pracowników móc wejść na teren hali produkcyjnej. Podczas zwiedzania uczniowie mogli obserwować m.in. pracę robotów, które wspomagają pracowników firmy w ich codziennej pracy. Dzięki wycieczce każdy mógł na własne oczy zobaczyć jak wygląda praca w dużej firmie produkcyjnej.

Relacje uczniów:

Dnia 28.03.2014r. pojechaliśmy z klasą na wycieczkę do firmy Johnson Controls. Zakład ten zajmuje się produkcja foteli samochodowych marki Fiat i Opel. Po zakładzie oprowadzał nas pan behapowiec, który dba o bezpieczeństwo w tym zakładzie. Jak się okazuje należy tam przestrzegać wielu zasad, podobnie jak w domu, czy na drodze. Należy poruszać się tylko w wyznaczonych miejscach, przechodzić tylko tam gdzie znajdują się pasy, dlatego że jeździ tam dużo wózków widłowych. Pierwszą rzeczą, którą zauważyliśmy po wejściu na halę, to to że wszyscy pracownicy byli ubrani na niebiesko. Oprócz pracowników widzieliśmy również kilka robotów, które były zaprogramowane i same pracowały. My zwiedziliśmy tylko linie fiatowską gdzie wykonuje się tylko pięć różnych kolorystycznie modeli foteli. Na koniec poczęstowano nas słodyczami. Zrobiono nam również pamiątkowe zdjęcie do firmowej gazetki. Pięknie podziękowaliśmy i wróciliśmy autobusem do szkoły.
(Marcin Białożyt klasa II b)

Dnia 28 marca 2014r. o godzinie 9:30 razem z klasą I a jechaliśmy autokarem do firmy Johnson Controls w Bieruniu. Gdy byliśmy już na miejscu, wraz z Paniami weszliśmy do firmy. Tam przywitał nas przewodnik, który opowiadał i zadawał nam pytania na temat foteli samochodowych. Najwięcej siedzeń samochodowych przyjmuje fabryka Fiat oraz Opel w Gliwicach. Po tej ciekawej rozmowie przewodnik prosił żebyśmy przy zwiedzaniu nie wychodzili poza zieloną linię, bo grozi nam niebezpieczeństwo. Rozpoczęliśmy zwiedzanie od roboto mechanicznego, którym sterował komputer. Były tam jeszcze dwa inne roboty. Drugi z nich niestety nie pracował. Widzieliśmy również jak pracownicy ręcznie robili różnokolorowe fotele samochodowe. Szliśmy dalej zielona linią i zobaczyliśmy alarmy, które nadawały czerwone sygnały dla wózków widłowych, żeby kierujący widział czy jest tam człowiek. Zobaczyliśmy też specjalne pomieszczenie z daszkiem, gdzie pracownik komputerowo sterował taśmociągiem, z gotowymi fotelami, które automatycznie były ładowane na specjalne auto, które zawozi je do fabryki samochodów. Wycieczka była ciekawa i bardzo fajna.
(Miłosz Śliwa klasa II b)

Dnia 28 marca razem z klasą wybraliśmy się na wycieczkę do firmy Johnson Controls, w której produkuje się fotele samochodowe. Zwiedzaliśmy zakład i poznaliśmy różne etapy produkcji foteli samochodowych różnych marek np. Opel, Fiat i Ford. Najbardziej podobały mi się roboty, które są wykorzystywane do produkcji tych foteli. Na koniec wycieczki otrzymaliśmy słodki poczęstunek. Wycieczka bardzo mi się podobała.
(Natalia Berner klasa II b)

W piątek po drugiej lekcji pojechaliśmy na wycieczkę do fabryki produkującej fotele samochodowe. Gdy oglądaliśmy miejsce gdzie robią fotele, to nie mogliśmy przekraczać zielonej linii. Widzieliśmy duże roboty, które przenoszą fotele i wkładają je do aut. Następnie pan przewodnik pokazał nam do czego służą koguciki. Informują one pracownika wózków widłowego, czy ktoś znajduje się między regałami. Zobaczyliśmy jakiego koloru produkuje się fotele (biały, czerwony, czarny). Potem wróciliśmy do Sali z cukierkami i robiliśmy tam czapki z papieru. Autokarem do szkoły wracaliśmy 15 minut. W szkole zjedliśmy obiad i poszliśmy do sali nr 4. Do domu wracałem sam!
(Kacper Pioskowik klasa II b)

O godzinie 9:35 pojechaliśmy do firmy Johnson Controls w Bieruniu. Gdy przyjechaliśmy na miejsce, weszliśmy do dużej Sali, gdzie na stole znajdowały się różne słodkości. Poczęstowaliśmy się słodyczami i poszliśmy zwiedzać fabrykę. Na hali produkcyjnej zobaczyliśmy wielką maszynę, którą przenosiła fotele samochodowe, a obok niej pracowali ludzie. Po hali jeździły ogromne wózki widłowe do przewożenia różnych części. Wycieczka była bardzo interesująca.
(Nina Solarczyk klasa II b)