Szkoła Podstawowa im. Wilhelma Gawlikowicza w Bojszowach
Kącik logopedyczny
Drogi Rodzicu!
Jeżeli u Twojego dziecka stwierdzono wadę wymowy, motywuj je do korzystania z zajęć logopedycznych. Należy również pamiętać o tym, że skuteczność terapii jest ściśle uzależniona od współpracy rodziców z logopedą - terapia wtedy przynosi rezultaty, gdy dziecko ćwiczy również w domu.
 REGULAMIN UCZĘSZCZANIA NA TERAPIĘ LOGOPEDYCZNĄ 
 ORAZ ZASADY WSPÓŁPRACY Z RODZICAMI
- Czas trwania zajęć logopedycznych jest dostosowany do potrzeb oraz indywidualnych możliwości dziecka.
 - Rodzice są zobowiązani do nawiązania kontaktu z logopedą aby otrzymać informacje: o stanie mowy dziecka, na temat pracy z dzieckiem w domu oraz postępów na zajęciach.
 - Rodzice są zobowiązani do regularnego i konsekwentnego stosowania się do zaleceń logopedy oraz systematycznego utrwalania ćwiczeń w domu.
 - Zalecenia zapisywane są na bieżących kartach pracy.
 - Udział dziecka w zajęciach oparty jest na zasadzie: regularności i konsekwencji ćwiczeń aż do całkowitego opanowania materiału programowego niezbędnego do całkowitej korekty rozpoznanej wady wymowy lub zaburzenia mowy.
 - Dzieci przynoszą na każde zajęcia teczkę, w której gromadzą karty pracy oraz zeszyt.
 - Dzieci oceniane są za pracę na zajęciach i w domu w oparciu o system znaczków motywacyjnych, naklejek, pieczątek. Postępy uwidocznione są na schodkach logopedycznych.
 
Chwal swoje dziecko nawet za minimalne osiągnięcia, co znacznie zmobilizuje je do wysiłku. Chwal i nagradzaj dziecko nie tylko za efekty jego pracy, ile za włożony w nią wysiłek. Spraw, aby praca z dzieckiem była przyjemna dla was obojga.
BĄDŹ ŻYCZLIWYM, POGODNYM, CIERPLIWYM PRZEWODNIKIEM I TOWARZYSZEM SWEGO DZIECKA.
Na zajęciach prowadzone są ćwiczenia, które mają na celu:
- usprawnianie motoryki aparatu artykulacyjnego (m.in. języka, warg, żuchwy),
 - kształtowanie prawidłowego toru oddechowego, wydłużanie fazy wydechowej,
 - kształtowanie prawidłowych czynności fizjologicznych w obrębie aparatu mowy (tj. połykanie, żucie),
 - rozwijanie słuchu fonematycznego,
 - wzbogacanie słownictwa, rozwijanie mowy opowieściowej,
 - rozwijanie umiejętności budowania dłuższych wypowiedzi,
 - rozwijanie umiejętności rozumienia wypowiedzi słownych,
 - uzyskanie prawidłowej artykulacji poszczególnych głosek.
 
Rozwiń Metryka
| Podmiot udostępniający informację: | |
|---|---|
| Data utworzenia: | 2021-11-09 | 
| Data publikacji: | 2021-11-09 | 
| Osoba sporządzająca dokument: | |
| Osoba wprowadzająca dokument: | Marta Kuźnik | 
| Liczba odwiedzin: | 6048 | 


