ul. 安. Jana 33, 43-220 Bojszowy, tel./fax 032 218 91 22      
sp_bojszowy@poczta.onet.pl   www.spbojszowy.pl      
 

    
 
     STRONA G紟NA
     WYDARZENIA
     INFORMACJE
     DOKUMENTY
     ZAJ犴IA
     POZALEKCYJNE
     ZHP
     NAUCZYCIELE
     UCZNIOWIE
     RODZICE
     AUTOBUS
     SZKOLNY
     OSI:NI犴IA
     GALERIA
     HISTORIA
     KRONIKI
     ARCHIWUM
     PUBLIKACJE
     名IETLICA
     PROJEKTY
     SKO
     LINKI
     PRZYJACIEL
     SZKOΧ
     PRZETARGI
     KONTAKT

    
 

    
 

    
 



Serwis webmasterski WebMark



"To lubi - lekcje po lekcjach"

Gmina Bojszowy otrzyma豉 dotacj na realizacj programu pod nazw "To lubi - lekcje po lekcjach" w ramach "Konkursu na regionalne lub lokalne programy wyr闚nywania szans edukacyjnych dzieci i m這dzie篡 w 2007 r.".

Szko豉 Podstawowa w Bojszowach przyst徙i豉 do programu z czterema rodzajami zaj耩 pozalekcyjnych, i tak by這 to k馧ko j瞛yka angielskiego, k馧ko przyrodnicze, k馧ko j. polskiego i zaj璚ia z tenisa sto這wego.


K馧ko j瞛yka angielskiego (prowadz帷y: Aleksandra Bereza-Sosna)

K馧ko to obejmowa這 dwa rodzaje zaj耩, celem pierwszego by這 zorganizowanie zaj耩 wyr闚nuj帷ych dla uczni闚, kt鏎zy maj trudno軼i z nauk j瞛yka, a celem drugich zaj耩 by這 rozwijanie wiedzy i umiej皻no軼i j瞛ykowych r騜nymi metodami. Na zaj璚iach wyr闚nuj帷ych poziom realizowane by造 zagadnienia z materia逝 bie膨cego, uczniowie przychodzili z konkretnymi zaleg這軼iami, mieli mo磧iwo嗆 szczeg馧owego powt鏎zenia zagadnie, na zaj璚ia zapisane by這 15 uczni闚, jednak regularnie ucz瘰zcza這 tylko kilkoro z nich, g堯wnym rezultatem tych zaj耩 jest fakt, i uczniowie, ucz瘰zczaj帷y na te zaj璚ia nie maj problem闚 z opanowaniem materia逝 z lekcji oraz, 瞠 ich ocena na sem. I b璠zie pozytywna (nie ma zagro瞠 ocen niedostateczn). Na zaj璚ia rozwijaj帷e umiej皻no軼i j瞛ykowe zapisanych by這 16 uczni闚, kt鏎zy w wi瘯szo軼i przypadk闚 ucz瘰zczali regularnie na zaj璚ia. Zaj璚ia obejmowa造 ogl康anie filmu w wersji oryginalnej wraz z dostosowanym 獞iczeniami, lekcje kulturow - Halloween, s逝chanie piosenek wraz z 獞iczeniami, a tak瞠 gry i zabawy j瞛ykowe. Podsumowaniem tych zaj耩 by豉 olimpiada szkolna dla kl. 4 i 5, z kl. 4 do olimpiady przyst徙i這 7 uczni闚, a z kl. 5 - 11 uczni闚, wyniki olimpiady s bardzo zadowalaj帷e i wskazuj na poszerzenie umiej皻no軼i j瞛ykowych. Zaj璚ia zaplanowane na przygotowanie przedstawienia 鈍i徠ecznego zosta造 przeznaczone na prac z uczniami klasi I - III, z kt鏎ymi zosta這 przygotowane przedstawienie w j. angielskim na zbli瘸j帷e si spotkanie z Miko豉jem z Holandii (holenderska fundacja "Serce Polsce", z kt鏎 nasza szko豉 wsp馧pracuje ju od kilku lat). Dzi瘯i programowi do szkoly zakupiono pozycje ksi捫kowe (m. in. "readersy", s這wniki), p造ta dvd ("English Adventure 3") oraz p造ty cd z nagraniami w j. angielskim (piosenki, opowiadania). Cz窷 zakupionych pozycji przeznaczone dla uczni闚 bior帷ych udzia w olimpiadzie.


K馧ko przyrodnicze (prowadz帷y Helena Blachnicka)

K馧ko przyrodnicze "Przyjaciel przyrody" by這 w naszej szkole ju od wielu lat, ale dzi瘯i dofinansowaniu, zaj璚ia sta造 si o wiele ciekawsze i urozmaicone. Dzieci na tych zaj璚iach poznawa造 flor i faun naszego otoczenia. W tym semestrze omawiano zwierz皻a mieszkaj帷e w Polsce (tak瞠 w naszym najbli窺zym otoczeniu). M闚iono o pomocy ptakom podczas zimy, o odpowiedzialno軼i za zwierz皻a, kt鏎e s pod nasz opiek, o ochronie zwierz徠 i ro郵in zagro穎nych wymarciem. Wiedz zdobywano poprzez czytanie ksi捫ek i czasopism, ogl康anie film闚, wycieczki, szukanie wiadomo軼i w Internecie, zabaw i sztuk. Zakupione przez program ksi捫eczki-kolorowanki da造 uczniom wiedz i satysfakcj z wykonanej pracy. Wykorzystane zosta造 materia造 plastyczne - uczniowie wykonali papierowe ptaszki oraz wykonali z plasteliny i patyczk闚 gniazdko dla ptaszka). Na zaj璚ia zapisanych by這 17 uczni闚, ale ze wzgl璠u na dojazd uczni闚 z Jedliny 鈔ednia liczba uczestnicz帷ych dzieci wynosi 9 os鏏. Uczniowie brali udzia w wycieczkach do Rezerwatu 真br闚 w Jankowicach, do gospodarstwa rolnego oraz do go喚biarza, wszystkie te spotkania z przyrod by造 dla nich bardzo ciekawe i stwarza造 mo磧iwo嗆 kontaktu ze zwierz皻ami oraz osobami, kt鏎e si opiekuj zwierz皻ami.


K馧ko j瞛yka polskiego (prowadz帷y: Gabriela Rozmus)

Program polonistyczny by realizowany na dw鏂h p豉szczyznach: Istnienie w kulturze i Oswoi ortografi. Uczestniczy這 w nim og馧em 35 uczni闚 z klas VIb, IVb i IVa. Brali oni udzia w zaj璚iach o tematyce ortograficznej, w warsztatach aktorskich w Teatrze "Banialuka" w Bielsku Bia貫j, przygotowali i zaprezentowali inscenizacj podczas uroczysto軼i z okazji 安i皻a Niepodleg這軼i w Szkole Podstawowej w Bojszowach. W鈔鏚 tych uczni闚 przeprowadzony zosta Konkurs Ortograficzny, ranking Mistrza Ortografii i wyb鏎 najlepiej prowadzonego zeszytu zaj耩. W ramach realizacji projektu nauczyciel prowadz帷y zakupi 24 s這wniki ortograficzne umo磧iwiaj帷e przeprowadzenie zaj耩, zbi鏎 dyktand i plansze przedstawiaj帷e zagadnienia z zakresu literatury i j瞛yka polskiego, a tak瞠 nagrody dla laureat闚 przeprowadzanych w ramach programu konkurs闚. Realizacja programu umo磧iwi豉 uczniom podniesienie kompetencji polonistycznych.


Zaj璚ia z tenisa sto這wego (prowadz帷y: Bogdan Grabiec)

Tenis sto這wy nale篡 do gier ciesz帷ych si w鈔鏚 dzieci popularno軼i ze wzgl璠u na 豉two嗆 dost瘼u sprz皻u, przejrzysto嗆 przepis闚 oraz mo磧iwo軼i atrakcyjnego wsp馧zawodnictwa. Wp造wa na harmonijny rozw鎩 organizmu , popraw wydolno軼i i sprawno軼i fizycznej, rozwija umiej皻no軼i wsp馧dzia豉nia i pracy w zespole, a tak瞠 kszta速uje cechy charakteru poprzez wyrobienie odporno軼i psychicznej, sumienno軼i, zdyscyplinowania, opanowania, dok豉dno軼i i precyzji. Dzieci bardzo ch皻nie uczestnicz w zaj璚iach tego typu. Wprowadzaj帷 do programu r騜norodne gry i zabawy, r闚nie dobrze doskonal technik czy taktyk gry, zw豉szcza w pocz徠kowym okresie nauki, aby nie zniech璚a dzieci poprzez monotoni 獞icze. Programem obj皻ych by這 28 uczni闚 klas IV-VI. Program obejmowa 獞iczenia wst瘼ne dla dzieci kt鏎e dopiero rozpoczyna造 swoj przygod z tenisem sto這wym oraz 獞iczenia dla starszych grup kt鏎e doskonali造 wcze郾iej poznan technik i taktyk gry. Po uko鎍zeniu programu osi庵ni璚ia uczni闚 by造 r騜ne w zale積o軼i od systematyczno軼i ucz瘰zczania na zaj璚ia, pracowito軼i i zaanga穎wania. Uczniowie klas m這dszych, kt鏎zy rozpoczynali nauk od podstaw opanowali technik podstawowych odbi i serwisu oraz mo磧iwo嗆 gry na niskim poziomie. Klasy starsze doskonali造 swoje umiej皻no軼i co pozwoli這 im wystartowa w Turnieju Tenisa Sto這wego w etapie szkolnym i gminnym. Systematyczno嗆 i wk豉d pracy uczni闚 odzwierciedli造 si w ich wynikach na tych turniejach.



























  webmaster: Beata Polko