Kącik logopedyczny

  • Drukuj zawartość bieżącej strony
  • Zapisz tekst bieżącej strony do PDF

Drogi Rodzicu!

Jeżeli u Twojego dziecka stwierdzono wadę wymowy, motywuj je do korzystania z zajęć logopedycznych. Należy również pamiętać o tym, że skuteczność terapii jest ściśle uzależniona od współpracy rodziców z logopedą - terapia wtedy przynosi rezultaty, gdy dziecko ćwiczy również w domu.


REGULAMIN UCZĘSZCZANIA NA TERAPIĘ LOGOPEDYCZNĄ
ORAZ ZASADY WSPÓŁPRACY Z RODZICAMI

  1. Czas trwania zajęć logopedycznych jest dostosowany do potrzeb oraz indywidualnych możliwości dziecka.
  2. Rodzice są zobowiązani do nawiązania kontaktu z logopedą aby otrzymać informacje: o stanie mowy dziecka, na temat pracy z dzieckiem w domu oraz postępów na zajęciach.
  3. Rodzice są zobowiązani do regularnego i konsekwentnego stosowania się do zaleceń logopedy oraz systematycznego utrwalania ćwiczeń w domu.
  4. Zalecenia zapisywane są na bieżących kartach pracy.
  5. Udział dziecka w zajęciach oparty jest na zasadzie: regularności i konsekwencji ćwiczeń aż do całkowitego opanowania materiału programowego niezbędnego do całkowitej korekty rozpoznanej wady wymowy lub zaburzenia mowy.
  6. Dzieci przynoszą na każde zajęcia teczkę, w której gromadzą karty pracy oraz zeszyt.
  7. Dzieci oceniane są za pracę na zajęciach i w domu w oparciu o system znaczków motywacyjnych, naklejek, pieczątek. Postępy uwidocznione są na schodkach logopedycznych.
     

Chwal swoje dziecko nawet za minimalne osiągnięcia, co znacznie zmobilizuje je do wysiłku. Chwal i nagradzaj dziecko nie tylko za efekty jego pracy, ile za włożony w nią wysiłek. Spraw, aby praca z dzieckiem była przyjemna dla was obojga.

BĄDŹ ŻYCZLIWYM, POGODNYM, CIERPLIWYM PRZEWODNIKIEM I TOWARZYSZEM SWEGO DZIECKA.

Na zajęciach prowadzone są ćwiczenia, które mają na celu:

  • usprawnianie motoryki aparatu artykulacyjnego (m.in. języka, warg, żuchwy),
  • kształtowanie prawidłowego toru oddechowego, wydłużanie fazy wydechowej,
  • kształtowanie prawidłowych czynności fizjologicznych w obrębie aparatu mowy (tj. połykanie, żucie),
  • rozwijanie słuchu fonematycznego,
  • wzbogacanie słownictwa, rozwijanie mowy opowieściowej,
  • rozwijanie umiejętności budowania dłuższych wypowiedzi,
  • rozwijanie umiejętności rozumienia wypowiedzi słownych,
  • uzyskanie prawidłowej artykulacji poszczególnych głosek.

Rozwiń Metryka

Podmiot udostępniający informację:
Data utworzenia:2021-11-09
Data publikacji:2021-11-09
Osoba sporządzająca dokument:
Osoba wprowadzająca dokument:Marta Kuźnik
Liczba odwiedzin:4357