ul. Św. Jana 33, 43-220 Bojszowy, tel./fax 032 218 91 22      
sp_bojszowy@poczta.onet.pl   www.spbojszowy.pl      
 

    
 

    
 
     STRONA GŁÓWNA
     INFORMACJE
     UBEZPIECZENIE
     UCZNIÓW
     DOKUMENTY
     STOŁÓWKA
     ŚWIETLICA
     PEDAGOG
     SZKOLNY
     LOGOPEDA
     SZEŚCIOLATKI
    
     WYDARZENIA
     FACEBOOK
     ZAJĘCIA
     POZALEKCYJNE
     ZHP
     NAUCZYCIELE
     UCZNIOWIE
     OSIĄGNIĘCIA
     GALERIA
     HISTORIA
     KRONIKI
     ARCHIWUM
     PUBLIKACJE
     PROJEKTY
     LINKI
     KONTAKT
     REKRUTACJA
     PIERWSZA
     KLASA
     REKRUTACJA
     ODDZIAŁY
     PRZEDSZKOLNE
    
               PRZETARGI



Serwis webmasterski WebMark




Logopeda: Marta Kuźnik

Godziny pracy


Konsultacje logopedyczne online (wideospotkania):

w środy od godziny 10:00 do 14:00
(możliwość indywidualnego ustalenia terminu)

meet.google.com/khw-osom-ptz
Kliknąć lub skopiować i wkleić w okno przeglądarki.
Polecana przeglądarka Google Chrome.



Zapraszam do domowych zabaw z logopedią

Na platformie blendspace by tes znajdziemy: wskazówki i porady logopedyczne dla Rodziców, ćwiczenia narządów artykulacyjnych, obrazkowe ćwiczenia logopedyczne, zabawy grafomotoryczne, gry planszowe wspomagające rozwój mowy oraz ćwiczenia utrwalające poprawną wymowę. Na koniec DYPLOM za sumienną pracę :-)

Zabawy oddechowe

Pamiętajmy, że prawidłowe oddychanie jest podstawą dobrej wymowy, a przede wszystkim silnego głosu. Ćwiczenia oddechowe w terapii logopedycznej każdego dziecka są niezwykle ważne, ale także relaksujące, no i dzieci zwyczajnie bardzo je lubią. Są po prostu świetną zabawą!

1. Kto dalej?
Przygotuj kartkę papieru. Podrzyjcie ją na pionowe paski, a z nich ugniećcie papierowe małe kulki. Stańcie obok siebie. Kulki przyłóżcie do ust. Uwaga - wdech nosem, mocny wydech buzią! Czyja kulka doleci dalej? Kto wygrał?

2. Mecz.
Czy masz w domu piłeczkę ping-pongową lub styropianową kulkę? Jeśli nie, samodzielnie ugnieć kulkę z gazety. Usiądźcie naprzeciw siebie przy stole i dmuchajcie tak, aby piłka wypadła poza pole gry lub trafiła do wyznaczonej wcześniej bramki!

3. Bąbelki!
Przygotuj słomkę do napojów. Włóż ją do szklanki z wodą. Dziecko zamiast pić przez słomkę, może przez nią dmuchać! Zaobserwuj, co dzieje się na powierzchni. Czy powstają bąbelki? Zróbcie konkurs: kto dłużej będzie dmuchał do swojej szklanki? Czas start!

4. Dmuchanie baniek mydlanych.
Tego ćwiczenia nie trzeba przedstawiać. Kontrolując oddech tworzymy duże i małe bańki, pojedyncze lub całe serie pięknych, mydlanych bąbelków.

5. Piórka.
Kładziemy piórka na różnych przedmiotach w domu i zdmuchujemy je z nich: z kanapy, z fotela, z szafki, ze stołu. Możemy też wykorzystać części ciała: dłoń, ramię, własną stopę.

6. Labirynt. v W każdym domu, gdzie mieszka dziecko, są też klocki. W pierwszej kolejności budujemy z nich labirynt - na podłodze lub stoliku. Do labiryntu wkładamy kulkę ze styropianu lub zgniecioną gazetę. Zadaniem jest przemieszczenie (bez użycia palców!) kuleczki przez labirynt do wyjścia, wyłącznie dmuchając na kuleczkę. W innej wersji można sterować oddechem za pomocą słomki do napojów.

7. Przenoszenie słomką.
To świetna zabawa - przenoszenie za pomocą słomki karteczek do miseczki, elementów układanki na właściwe miejsce lub ... ozdabianie rybki jej łuskami.

8. Wymawiaj podane sylaby najpierw szeptem, potem ściszonym głosem, a na końcu pełnym głosem:
sa so su se sy
asa oso ese usu ysy
sas sos ses sus sys
za zo zu ze zy
aza ozo eze uzu yzy



Drogi Rodzicu!

Jeżeli u Twojego dziecka stwierdzono wadę wymowy, motywuj je do korzystania z zajęć logopedycznych. Należy również pamiętać o tym, że skuteczność terapii jest ściśle uzależniona od współpracy rodziców z logopedą - terapia wtedy przynosi rezultaty, gdy dziecko ćwiczy również w domu.



REGULAMIN UCZĘSZCZANIA NA TERAPIĘ LOGOPEDYCZNĄ
ORAZ ZASADY WSPÓŁPRACY Z RODZICAMI

  1. Czas trwania zajęć logopedycznych jest dostosowany do potrzeb oraz indywidualnych możliwości dziecka.
  2. Rodzice są zobowiązani do nawiązania kontaktu z logopedą aby otrzymać informacje: o stanie mowy dziecka, na temat pracy z dzieckiem w domu oraz postępów na zajęciach.
  3. Rodzice są zobowiązani do regularnego i konsekwentnego stosowania się do zaleceń logopedy oraz systematycznego utrwalania ćwiczeń w domu. Zalecenia zapisywane są na bieżących kartach pracy.
  4. Udział dziecka w zajęciach oparty jest na zasadzie: regularności i konsekwencji ćwiczeń aż do całkowitego opanowania materiału programowego niezbędnego do całkowitej korekty rozpoznanej wady wymowy lub zaburzenia mowy.
  5. Dzieci przynoszą na każde zajęcia teczkę, w której gromadzą karty pracy oraz zeszyt.
  6. Dzieci oceniane są za pracę na zajęciach i w domu w oparciu o system znaczków motywacyjnych, naklejek, pieczątek. Postępy uwidocznione są na schodkach logopedycznych.

Chwal swoje dziecko nawet za minimalne osiągnięcia, co znacznie zmobilizuje je do wysiłku. Chwal i nagradzaj dziecko nie tylko za efekty jego pracy, ile za włożony w nią wysiłek. Spraw, aby praca z dzieckiem była przyjemna dla was obojga.

BĄDŹ ŻYCZLIWYM, POGODNYM, CIERPLIWYM PRZEWODNIKIEM I TOWARZYSZEM SWEGO DZIECKA.

Na zajęciach prowadzone są ćwiczenia, które mają na celu:

  • usprawnianie motoryki aparatu artykulacyjnego (m.in. języka, warg, żuchwy),
  • kształtowanie prawidłowego toru oddechowego, wydłużanie fazy wydechowej,
  • kształtowanie prawidłowych czynności fizjologicznych w obrębie aparatu mowy (tj. połykanie, żucie),
  • rozwijanie słuchu fonematycznego,
  • wzbogacanie słownictwa, rozwijanie mowy opowieściowej,
  • rozwijanie umiejętności budowania dłuższych wypowiedzi,
  • rozwijanie umiejętności rozumienia wypowiedzi słownych,
  • uzyskanie prawidłowej artykulacji poszczególnych głosek.


Ćwiczenia narządów artykulacyjnych

Bajki artykulacyjne

Jak stymulować mowę dziecka? Praktyczne rady dla Rodziców

CZYTANIE 0-3 lat

CZYTANIE 3-6 lat

CZYTANIE 6-10 lat
































  webmaster: Beata Polko